Profesyonel - Duşan Kovacevic



Geçen yıldan beri tiyatro alışkanlığımızı yeniden kazanmaya karar verdik ve düzenli olarak şehir ve devlet tiyatrolarına gitmeye başladık. Bir çok oyun izledik, İntiharın Genel Provası, Tehlikeli İlişkiler, Tarla Kuşuydu Juliet, Düşüş, bunlardan bazıları.
Cumartesi günü de Profesyonel oyununu izledik. Yetkin Dikinciler i zaten çok severim, Bülent Emin Yarar da müthiş bir oyuncu, ilk kez izliyorum.
Yazar da ilk gençlik yıllarımızın müthiş kült filmi Underground'un da yazarı olunca merakım kat be kat artmıştı. Konusu, internet sitesinde;
"Yugoslavya’daki büyük dönüşümden önceki ve sonraki toplumsal-politik yaşamı, bir entelektüelin yaşamöyküsü içinde, karakomedi türünde ve ironik bir üslupla anlatıyor. 40 yaşlarında bir edebiyat adamı, bir sekreter ve bir gizli polisin süprizlerle dolu soluk soluğa izlenecek hikayesi" bu şekilde geçiyor.
Oyuna gittik oturduk, Yetkin Dikinciler'in daktilo sesleriyle başladı, 1 saat 45 dakika boyunca, güldük, gözlerimiz doldu, canımız acıdı ve yine daktilo sesleriyle sona erdi. Dakikalarca ayakta alkışladık, bize hissettirdikleri için.
Eve geldim oyunu, yazarı araştırdım, filmi de çekilmiş, bulup izlemek istiyorum mutlaka. http://www.imdb.com/title/tt0339535/

Yorumlar

  1. meraklandım, senin bakış açına güvenirim en kısa zamanda izleyeceğim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar