Cafe Açmak İsteyenler için Gerekli Bilgiler 2

Açıkçası blogumun en çok hit alan yazısının cafe açmak olabileceğini tahmin etmemiştim. Daha önce de dediğim gibi cafe açmak çok insanın aklında olduğu için yardımı internette arıyor. Hayatınız boyunca cafe restoran gibi bir yerde çalışmamışsınız, bir tanıdığınız da yok bu sektörden e tabi ilk yapılacak şey internette aramak. Ben biraz esprili bir dilde yazmıştım o yazıyı. Açıkçası her önüme gelen cafe açmak istiyorum deyince koşarak uzaklaşmak istiyordum. Şimdi biraz daha zaman geçti ve zamanında yaşadığım zorlukları yine unuttum. (Unutabilmek güzel bir lütuf) Yine bir cafem olsaydı iyi olurdu deyip olmasını isteyenlere daha hoşgörüyle bakıyorum.

Hatta güzel bir fikri olan ve benim kafamdakine yakın bir yer açmak isteyenlerle de birlikte çalışabilirim..

Halihazırda önceki yazım geçerli, bu göründüğü gibi kolay lay lay lom bir iş değil gerçekten zor, yeterli gücünüz, sabrınız, inancınız yoksa girmeyin bu işe..

Bu kez gerekli bilgileri maddelemek istedim. Ders çalışırken maddelemeyi seven biriydim. Daha çok akılda kalır ve  tam hedefe ulaşır.

1-Öncelikle bu işi tek başına mı yoksa bir ortakla mı yapacaksınız buna karar vermelisiniz. Benim tavsiyem tek yapmanızdan yana olacak. Başta her şeyi birlikte yaparız denir, sonra bir bakmışsınız her gün yeri siz paspaslıyorsunuz.. Çok yakın arkadaşlıklar veya akrabalık ilişkileriniz bile bozulabilir..

2- Para en önemli etken. 10 bin lirayla da, 500 bin lirayla da içinize sinen bir yer açabilirsiniz. Bu işe girerken bir birikiminiz olması avantaj. İşe başladığınızda ilk harcayacaklarınızı bu birikimden harcamalısınız hatta  üstüne de biraz para kalmalı çünkü ilk 6 ay sahip olduğunuz cafe, size hiç bir şey kazandırmayabilir.. Eğer borçla girerseniz siz  para kazanmadıkça borcunuz birikir ve içinden çıkılmaz bir duruma dönüşür..

3-Uygun yeri bulmak çok önemli. Gidip olan bir cafenin yanına, karşısına açmak ya da hiç bir cafenin olmadığı bir yerde açmak  yanlış.. Burada sadece cafe pasta kahve vs satan yerle yemek olan yeri ayırmalıyım. Yemek olan cafe için, iş merkezlerinin, okulların, hastanelerin vb gibi insanların çok olduğu yerde özellikle sizin tarzınızda yer yoksa bu tarz yerler sizin için daha uygun olacaktır.
Kahve pasta satan cafe için, caddede başka cafe olması sizi ilgilendirmez hatta sizin için avantaj çünkü demek ki o bölgenin böyle bir müşterisi var bir gün ona gidiyorsa diğer gün de size gelecektir.

4- Cafe içeriği ile ilgili herkesin kendi kafasında yapmak istedikleri oluyor o yüzden bununla ilgili yorum yapmak kafa  karıştırıcı olur. Daha önceki  yazımda yazdığım gibi ilk başta yapmak istediğinizden sonra vazgeçmeyin. Müşteri kafası karışık mekandan hoşlanmaz..

5- Çalışan elemanlarınızı profesyonel olarak seçin. Yani pastacı gerekiyorsa 3 gün pasta kursuna gitmiş hala kızınızı işe almayın. Onu pastacının yamağı olarak çalıştırabilirsiniz para vermeden. Ona da faydası dokunur hem.. Elemanlar sizi yarı yolda bırakmaya meyillidir. Çalışacak insana, güven de verdiyse sigorta yapın. Maaşını da düzgün verin. Mutlaka 1-2 hafta denemeye tabi tutun.
Ona muhtaç olsanız bile öyle davranmayın o olmadan da oranın döneceği intibası bırakın..Çalışan sayısını da abartmayın. Az kişiyle çok iş yapın, para kazandıkça arttırırsınız.

6- Elemanların profesyonel olması önemli ama eğer küçük bir yer açtıysanız her şeyi tek başınıza da yapabilmelisiniz. Akşam konuştuğunuz çok hevesli ve çalışkan görünen kişi ertesi günün akşamında bir daha gelmeyeceğini söyleyebilir. Hatta bunu söylüyorsa yine iyi, ertesi gün hiç gelmeyebilir. O yüzden yer silebilmeli, bulaşık yıkamalı ve en önemlisi sunduğunuz şeyleri kendiniz de yapabilmelisiniz.
O yüzden "bir yer açtım bütün elemanları da tuttum ben de başında duracağım" cümlesi duyduğumda hafif bir gülümsemeyle "hıhı tabi" demek geliyor içimden..


Bu maddeler şimdilik aklıma gelenler. Deneyim insana çok şey katıyor. Umarım az da olsa yardımcı oluyorumdur..


Yorumlar

  1. Nevra hanim, iyi gunler. Uzun suredir cafe acmak ve isletmek istemisimdir. 38 yasindayim ve bir cok is deneyimim oldu. Bir cok degisik sebebden dolayi yurumedi bu isler. Kitaplara cok duskunum, kadikoye gezerken alkim kitapevi veya istiklaldeki ada kitapevini cok severim. Alkimin icerisinde kahve dunyasi var. İste tam acmak istedigim cafede oraya benzer. Balkonuda olsa super olur ;-) daha once ki blog yazinizda ortak birisi ile acmayi dusundugumu yazmistim. Halen ayni dusuncedeyim. Cunku hem elimdeki nakit yeterli olmaz hemde boyle bir iste ikinci bir kisi maddi ve manevi cok yardim edebilir diye dusnuyorum. Sizde yardim edebilirmisiniz, ederseniz ve bir ortak bulabilirsem ciddi ciddi bu ise soyunabilirim. Bana sonad15@hotmail.com ve 5372378757 den ulasabilirsiniz. İyi gunler dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Nevra hanım.
    İş tecrübemin olmasına karşılık işletme tecrübem yok. Ancak at gözlüğüyle bakmıyorum. Sürekli çalışıyorum. Elimde o kadar çok doküman ve argüman biriktirdim ki... Hedefime ulaşabilmek için "bende o kadar para yok ki" demek yerine kendime bazı sıçrama tahtaları belirledim. İlk işletmemi 1 ağustosta açmak istiyorum. Nerede ne yaptığınız çok önemli diye düşünüyorum. Eğer ilgilenirseniz size fikirlerimi açmak istiyorum. Tecrübeli ve bilgili birinin yorumlarına, fikirlerine ihtiyacım var bu yolda.
    alimermerr@gmail.com 5442924719 İletişim adreslerimden bana ulaşabilirsiniz.
    Esenlikler diliyorum efendim. :)

    YanıtlaSil
  3. nevra hanım merhaba, bu yazınızı ancak keşfettim ve okur okumaz da yazmak istedim. Can evimden vurdu beni bu yazı, tespitleriniz o kadar doğru ki. Bir ay önce muhteşem bir cafe açtım. Tek kelimeyle inanılmaz şirin inanılmaz iç açıcı ve yüzde yüz geçen her müşterinin ilgisini çekiyor ve her daim olumlu yorumlar alıyorum. Gelen müşteriler de son derece memnun ayrılıyor. Buraya kadar her şey süper ancak çok işlek ve nezih bir muhit olmasına rağmen sokağımın en az rağbet gören sokak olduğunu maalesef çok geç anladım. Bu durumda yan sokaklarımdan geçen kadar insan benim önümden geçmiyor, bu nedenle tanınması ve tutulması zaman alacak gibi görünüyor. Her gün kara kara düşünüyorum daha fazla ne yapabilirim acaba diye. Bu mesajıma ulaşırsanız ve beni ararsanız fikirlerinizden faydalanmaktan ve hatta sizi cafemde ağırlamaktan mutluluk duyarım. sevgiler, Eda 0537 770 86 85

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Eda Hanım,

    Yer çok önemli ama en ücra köşede bile olsa eğer sevilirse fısıltı gazetesi sayesinde insanlar mekanınızdan haberdar olur. Bana, nevrailhan@gmail.com ulaşır, adresinizi gönderirseniz gelmek isterim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık konunun hemen her noktadan irdelendiği çok yaralı bilgileri içeren bir yazı olmuş.Konuya ilgi duyanların ekipman seçimi konusunda bilgi ve tavsiyeler içeren www.fnfmetal.com sitesini ziyaret etmelerini öneririm

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar Nevra hanim bir kitap kafe acmayi düşünüyorum acaba bana ulaşabilir misiniz yagmurkismet@yahoo.com.com tecrubenizden dolayı fikirleriniz yol gösterecektir bana.çok tesekkur ederim şimdiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yagmurkismet@yahoo.com mail adresim

      Sil
    2. Merhaba, size mail gönderdim..

      Sil
  7. Merhaba,
    Yazınızı okurken samimi ve dürüst olduğunuzu düşündüm. Tespitleriniz doğru, bir çok kişinin aklından geçmiş ve geçmekte kafe hayali. Hatta bir önceki yorumda kitap Kafe'den bahsediliyor, bu da bizim hayalimiz. Maddi olanaksılık yüzünden ertelenen lakin capcanlı saklanan. İş olarak ticaret deneyimimiz oldu, eşimle mütevazi giyim mağazası açtık. Zor bir dönemdi, tam iyiyim demek üzereyken soyulduk ve ne yazık toparlanmadık.
    Her neyse, geçmişi olduğu yerde bırakmak gerek. Son zamanlarda küçük bir kafeterya, büfe diyemeyeceğim, kahvaltılık veya atıştırmalık hazırlayıp satılacağı bir yer var aklımda. Açma, cup kek , sandviç gibi taze taze hazırlayıp satılacak yiyecekler. Mahalle arası, okul yolu üstünde bir yer mevcut. Denemeye değer mi sizce?..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Okul yolunda olması avantaj. Lezzetli, uygun fiyatlı, değişik yiyecekler ve şirin bir dükkan olursa dikkat çekersiniz. Sadece öğrencileri değil yoldan geçenleri de kazanırsınız. Ben hep bu işin olduğu, göründüğü gibi kolay olmadığını söylemeye çalışıyorum ama bu işi seviyorsanız gerçekten güzel ve eğlenceli. Kira da uygunsa şansınızı deneyin derim..

      Sil
  8. yazınızı okudum lakin karamsarlık ve olumsuzluk noktasında değilim ben UNART pastacılık akdeniz bölge md. UNART olarak cafe konseptimiz var ve makul bir firmayız. şartlarımız ağır değil sadece bir fikir benim kişi Satış Pazarlama müdürü DENİZ DİNÇ veya Satş Destek NESLİHAN hm var bir görüşmenizi tavsiye ederim
    necati BİLGİ

    YanıtlaSil
  9. merhaba Nevra hanım , Kitap cafe tarzında bir yer acmayı düşünüyorum. Tecrübeleriniz ve görüşleriniz benim için çok önemli. Benim mail adresime de bilgilerinizi içeren dökümanları gönderirseniz çok sevinirim.
    Mail adresim : aydulu73@gmail.com
    Teşekkürler
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben 13 sene once komi sonrada garsonluktan gelmeyim ve ben batmanda bir yer artik acmamin zamani geldigini dusunuyorum oladar bu isin icinde olmama istanbulda merhaba pastanesi dilek pastanesi sutlu kahvede calismama ragmen internetten birazdaha bilgi alayim dedim karsima ilk sizin yaziniz cikti gercekten cok samimi vede guzel tespitleriniz dikkatimi cekti ben batmanda uc tane kollejin yaninda ana cadde uzerinde bir yer buldum ama yaya gecidi pek yok sizce nasil olur ama koskoca semtte bir tane bile pastane yok sizce avantajmi dezavantajmi cok calismama ragmen ilk defa bir yer acacam duzuncelerinizi ogrene bilirmiyim kubane1@hotmail.com simdiden ilginize tsk ederim

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar, ben Aylin. 37 yaşında bir bayanım. Bugune kadar hep uluslararası ilaç firmalarında IK departmanlarında çalıştım ve şimdi yine yabancı bir firmada IK Yöneticisi olarak görev alıyorum. İşimin niteliklerinden dolayı tatsız işler de yapmakta olduğumdan kısacası artık bunaldım. Yaklaşık 2 yıl kadar sonra yaptığımız yatırımların kredi ödemeleri bitteceğinden önce ben işi bırakacağım bir-kaç yıl sonra da eşim. Amacımız doğduğumuz şehir İstanbul'dan en azından yılın 6 ayı uzaklaşmak ve keyif aldığımız işlerle uğraşmak ve ruhumuzu beslemek (onu çok ihmal ettik, borç ödemek ve yatırım yapmak için). 5 yaşında bir kızımız olduğundan ve onu özel okula vereceğimizden, kazanacağımız para da "ben işten ayrıldıktan sonra" oldukça önemli olacak. Sizin bir konuda fikrinize ihtiyacım var, daha önce bu işi yapmış ve keyiflerine ve zorluklarına varmış biri olarak. Gökçeada'da sit alanı içerisinde olan köylerden birinde (eskiden tamamen Rumların yaşıdığı bir köydü, şimdi çok azlar, Türk/Rum nufusu karışık) bir harabe aldık. (Eskiden bakkal dükkanı imiş, köyün tam merkezinde ve ortasında), mimara projemizi çizdirdik şimdi Anıtlar Kurulu'nun inşaat izni vermesi için onayını bekliyoruz, sonrasında da inşaatını yaptıracagız. İki katlı bir dükkan, toplamda altı-üst 33 metrekare net. Gökçeada'da sezon kısa olduğundan ilk ve son aylarda ne kdr iş yaparız bilmiyoruz ama mayıs ortası ekim başı gibi orda oluruz diye düşünüyorum yine de. Bir ev tutmamız gerecek kalmak için, artık şirket arabası da olmacağından bir de araba alacagız bana. Oranın atmosferi insanları çok etkiliyor özellikle doğal yaşama daha yakın olanları. Tarihini bilenleri ayrı etkiliyor ama tarihini bilmeyenler için de, doğayla başbaşa, huzur, deniz esintisi, harika havası Gökçeada'ya insanı bağımlı bırakıyor. Dükkanımızın hemen karşısında bir cafe var. Alkollü, alkolsüz içecekler, sütlü tatlılar var. Hemen yine sokakta bir köy kahvesi var. Çay bile yapıyorlar mı emin değilim, kahve ve tatlıları var. Köyde bir-iki otel ve restaurant var. Ev yemeklerine girmeyi düşünmüyoruz hem maliyet analizini sürkülasyonu planlayarak yapmak zor hemde ev yemekleri kokan biryer hiç düşünmüyorum. Kafamızda birkaç plan var. Aslında benim planım (eşim karşı çünkü farklı konseptleri birleştirmemekten yana), sabah akşam saatlerine kadar cafe (kahve/çay ve kek/kurabiye/sütlü tatlılar) akşam da cafeye devam ancak şarap ve peynir menüsü ekleyebiliriz veya tapas cafe yapabiliriz diye düşünüyorum. Diğer yandan, hem de hediyelik eşyaları da dükkan da satabiliriz diye düşündüm. Ablam ve annem çok sanatçı ruhlu kişiler ve harika hiçbir yerde bulunmayacak tekstil ürünleri/hediyelik ürünler tasarlayıp yapabiliyorlar. Ancak asıl sorun başlangıç, konsept oluşturma ve müşteri kitlesinden emin olma. hediyelik eşyalar eklenmeli mi, yoksa hiç girilmemeli mi? Ne kadar müşteri gelir vs vs bilmiyoruz. Önerileriniz/farklı fikirleriniz veya yol gösterebileceğiniz ipuclarınız olursa çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar