Cafe Açmak İsteyenler için Gerekli Bilgiler

Etrafınıza şöyle bir bakın, cafe açmak istemeyen hemen hemen yok gibidir. Küçücük bir cafesi olmasını isteyenleri 3 gruba ayırabiliriz. İlk grup, 40 larında emekli olmak üzere olan kadınlar, "ay şekerim bir emekli olayım, açacağım şöyle küçük şirin bir cafe, kendi yerin, kendi kazancın, bir kurtulayım da buradan, tek isteğim bu" diyen, ikinci grubumuz, bir baltaya sap olamamış genç erkekler, ev hanımı olan annelerine dönüp " anne ya sen güzel yemek yapıyosun, şu bilezikleri ver de, açalım küçük bir dükkan, evde yaptıklarını yap, bana yeter", üçüncü grup da, 30 larında olan genç kadınlar, iş yerlerinde en yakın arkadaşıyla bütün gün bunu konuşur, "kızım, şu pastacılık kursuna gidelim, sonra da açalım küçük bir cafe, cup cake vs yaparız, yoksa burada çürüyeceğiz, bilmem neredeki kadını görmedin mi pastacı, ay bizim ondan neyimiz eksik ama, hem eğleniriz hem de para kazanırız yaa" .
Bu gruplar daha da çeşitlenir ama başlangıç noktalarımız bunlar, genel olarak.
Ben ilk gruba dahil olan bir kadının kızıyım. Annem emekli oldu, 2001 Aralık ayında Kalamış'da 26 m2 olan bir dükkan bulup tuttu. İkimizin de daha önce çalışma hayatımız vardı ama böyle bir iş bizim için ilkti. 2006 Temmuz da cafe hayatımız bitti. Müşterimiz olmaması, iş yapamamamız değildi sebep, tamamen sorunlu bir dükkan sahibine sahip olmamızdı.
Bu 4.5 yıl bana o kadar çok şey öğretti ki bunu herkesle paylaşmak istiyorum.

Bu emeklilik geçirecek, lay lay lom yapılacak bir iş değil kesinlikle. Hatta bu işi yapmak isteyenlerin yapacağı ilk şey evlerinin yakınında bu tarz bir cafe bulup 1 hafta çalışmaları. Küçük bir ipucu da olsa bazı şeyleri yakından görmenize neden olur. Ben kesinlikle girişmeyin yapmayın etmeyin de demiyorum sadece ciddi bir çalışma, mesai, para, emek gerektiğini bilerek başlayın diyorum. Bir yer açmak isteyip bilgi almak isteyen, bu yazıyı okuyorsa bana ulaşsın, hemen yardımcı olurum, gerekirse gelir çalışırım da.
Büyük hevesle açılmış yerleri görüyorum ve içeride sahiplerini boş dükkanda oturarak gördüğümde gerçekten içim acıyor. Bir süre sonra dükkan camında bir takım ucuz menü fiyatları yazıyor, hah diyorum can çekişiyor, üstüne, ilk baştaki menülerinde olmayan şu, bu vardır (Ör: Ayvalık Tostu) yazısından sonra da çok az zamanı kaldığını anlıyorum. En önemli kural, başta ne yemek yapmaya karar verdiyseniz son anınıza kadar asla ondan vazgeçmeyin. "Ama müşteri bunu, şunu istedi", müşteri her şeyi ister, sonra bir daha da uğramayabilir. Sizin yeriniz orası, onların değil. Siz kendi kurallarınıza sahip çıkar onu uygular, hijyenik, lezzetli şeyler yapıp, iyi niyetli davranırsanız, reklam yapmanıza bile gerek kalmaz.

devamı için,

 http://weirdvibrations.blogspot.com/2012/12/cafe-acmak-isteyenler-icin-gerekli.html

Yorumlar

  1. valla bende yazını okudum acayip oldum... biraz birikimim var cafede falan hiç calısmadım ama hep acmak istiyorum hemde musterıyle muhattap dahi olamayacagımı dusunuyorum.. yani benden musterı kacar dıe korkuyorum cunku efendimli canımlı cıcımlı konusamam... yanıma elemanlar alsam onların basında guzel durup yonlendırım:D. sence işten cok ıyımı anlamak gerekiyor yoksa yapmak ısteyen herkes acabılırmı

    YanıtlaSil
  2. @Adsız işten anlamak, sabırlı olmak ve de gerçekten sevmek gerekiyor, her ne kadar elemanlar var müşteriyle muhatap olmam desen de olman gerekeceği zamanlar olacaktır, normal bir işten daha fazla mesai, uğraş gerektireceğini bilerek başlamalısın..

    YanıtlaSil
  3. Ben uşak ta oturuyorum. Burada bir çok kafe var. Bende daha önce çok çalıştım kafelerde. Gördüm ki her kafede nargile isteyen hatta nargile sırası bekleyen bir çok insan gördüm. Ve daha önce uşakta nargile kafe açan olmadı. Fakat çok tutuluyor. Ben düşünüyorum açmayı. Fakat kaca malolur bilemiyorum. Bir nargile kafe acmak için nelere ihtiyacım var. Dekorasyon hariç mesela adisyon menüsü içersinde neler olabilir. Nargile, mesela kahvaltı ama köy kahvaltısı, işte daha nostaljik olması için gözleme, vs. Tarzı yiyecek menüsü için düşünüyorum. Daha eklenebilir tabi. Ama sence neler olsa daha doğru olur. Uşakta tutulacağına kesin eminim. Çünkü burada bir ilk olacak ve farklı bir organizasyon olacak:)

    YanıtlaSil
  4. Uşak'a hiç gitmedim ne tutar o konuda doğru bilgi veremem. Nargile kafeler hakkında da açıkçası bilgim yok. Nargile kafeler İstanbul'da iş yapıyor gibi görünüyor. Mönüde bitki çayları,kahveler olabilir nargile içmek istemeyen insanlar için. Köy kahvaltısı burada özellikle istenen bir şey. Doğal yiyeceklerin olduğu serpme köy kahvaltısı yapabilirsin. onun dışında yemek de olsun dersen iki üç çeşit yemek koyabilirsin. Ama mönüyü doldurma yukarıda da dediğim gibi insanlar o da olsun bu da olsun der ama laf olsun diye. senin mekanın insanların hafta sonu gelip uzun uzun kahvaltı yapıp daha sonra da nargile içecekleri bir yer olabilir. Yemek ne olur diyorsan da basit ızgara köfte, tavuk,köftesini kendin yapacağın hamburger çeşitleri olabilir. Amaç nargile olur ama insanların acıkınca da bir şeyler yiyebileceği bir yer gibi düşün.
    umarım istediğin gibi olur her şey..

    YanıtlaSil
  5. bende bı cafe acmak ıstıyorum ama nerden baslıcamı bılmıyorum
    bı yardım edermısın

    YanıtlaSil
  6. öncelikle nerede nasıl bir cafe açmak istediğini bilmem lazım. İstanbul'da ve açmakta ciddiysen yardımcı olabilirim..

    YanıtlaSil
  7. mrb bnde ist sancaktepe cıvarnda oturuyorum ve buralrda bı nargile cafe acmayı planlıyorm ve yanımda tanıdık bırı olsn dıye arkadaslarıma teklıf edıyorum bakalım faln dıyorlar olmayacak gıbı ynı nasıl acabılırım tek yaparsam basarabılrmıyım ne kdr malıyt tutar asgari bılgılendırrsenız sevırım sımdden tskler ....

    YanıtlaSil
  8. merhaba Adsız, daha önce de dediğim gibi nargile cafe ile ilgili bir bilgim yok maliyeti de çok değişken kullandığın malzemelere göre. Arkadaşla birlikte açmak için diyebileceğim, çok güvendiğin biri bile olsa ortaklık zor, aile arasında bile sorunlara yol açtığını gördüm..Eğer maddi imkanın varsa tek kişi yapmanı tavsiye edebilirim..Güvendiğin elemanlarla ve en önemlisi işinin başında durursan başarılı olabilirsin tek başına da..

    YanıtlaSil
  9. Mrb biz 3 arkaş cafe açmak istiyoruz bu işe adam başı 10.000 tl ile başlamak istiyoruz yani 30.000tl büççemiz var. ama cafe nerde olmalı nasıl olmalı ve tahmini maliyet ne olur. bana serhat_58_gumus@hotmail.com dan ulaşabilirsin Nevra Ilhan

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, tahmini maliyetinizi ne söylesem burada doğru olmaz, biz bundan 10 yıl önce 25 metrekare dükkan için başlangıç olarak 10 bin harcamıştık. Yerine, malzemesine, büyüklüğüne göre maliyet çok değişebilen bir şey. Açacağınız yerin bölgesini iyi tanımalı, hangi müşteri kitlesine hitap edeceğinizi düşünüp ona göre bir yer seçmelisiniz.

    YanıtlaSil
  11. Nevra hanım kalamista açtığınız kafe hakkında özel olarak mailleserek görüşmek isterim ben buraya mailimi yazıyorum siz dönüş yaptığınız da konunun icerigini size uzun uzun anlatacağım ... Mail adresim aytacsengoz@hotmail.com

    YanıtlaSil
  12. merhabalar ben karsta yasıyorum.kafeterya kurmak istiyorum 15 yıldır bu meslegi yapıyorum bukonuda egitim almak istiyorum bana yardımcı olabilirmisiniz sizden yanıt bekliyorum. telefonla size ulasabilirmiyim tel verebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba nevra hanım,
    Ben istanbulda Bahçelievler Kocasinanda oturuyorum.
    Bir nargile jkafe açmak istiyorum. Daha önce müşterilerle yada iş sahiplerinin çok olduğu yerlerde sektörlerde çalıştım. Şimdi bir medya kuruluşunda çalısıyorum ama kendi işimi yapmak iştiyorum.
    İnsanları tanıyorum neler istediğini nelerden hoşlandığını nasıl mekanda oturup saatlerce sohbet edeceğini biliyorum bende çok gezdim gördüm tanıdım. Şimdi kendi yerim olsun istitiyoeum ama yer bulamıyorum bu gün itibarı ile 50bin liram var yeterli olur diye düşünüyorum. ama istanbulda yer bulamıyorum.
    bakırköy kaktüs kafe yada şirinevler keyfinbilir kafe tarzında bir yer istiyorum referansım bu iki yer senelerdir gidip gelirim otururum saatlerce muhabbetim çok iyidir mekan sahipleriyle ve gelen müşterilerle artık arkadaş olduk.
    Önerilerinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Fatih
    daha öncede bir kaç cevabımda belirttiğim gibi nargile kafeler ile ilgili pek bir bilgim yok.açıkçası bakırköy civarını da bilmiyorum..50 bin lira yeterli olur başlangıç için. yer olarak da nasıl bir kitleye hitap etmek istediğinizi biliyorsanız ona göre bir yer seçebilirsiniz..yer bulma konusunda nasıl yardım edebilirim bilemiyorum?

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Kars'ta yaşayan kişi açıkçası 15 yıldır cafe işi yapıyorsanız eğitimli olmuş sayılırsınız diye düşünüyorum tabi işletme kısmı çok daha farklı.. işletmecilik gibi sertifika programları var bunlardan yararlanabilirsiniz ya da cafe kurup yaşayarak öğrenebilirsiniz..

    YanıtlaSil
  16. merhaba Nevra Hanım,
    ben de kendi çapımda küçük bir kafe açmak istiyorum. İnternet üzerinden ruhsat vb. işlemler konusunda yaptığım araştırmalar gözümü oldukça korkutmuştu ki annenizle birlikte giriştiğiniz iş konusundaki yazınız beni rahatlattı. yaklaşık 10 bin kişinin yaşadığı bir semtte yaşıyorum ve bu semtte simit, tost, poğaça, çay, kahve, limonata, su vb. gibi pişirmeye gerek kalmayacak, belki sadece ısıtılacak ürünler satmayı planlıyorum. bu semtte bu işi yapan sadece tek bir yer var ve her daim dolu. kafeyi açmayı planladığım yere çok yakın bir lise ve otobüs durağı da var. potansiyel müşterilerimin ağırlıklı olarak öğrenciler ve sabah çalışanlar olmasını planlıyorum. korktuğum nokta şu. buraya yapacağım yatırımın (yaklaşık 25.000 tl civarında olmasını öngörüyorum)karşılığını alır mıyım, para kazanabilir miyim? tabi ki müneccim değilsiniz ama bu işlerle ilgili hiçbir bilgisi olmayan benden bir adım öndesiniz şu anda :) ilginize şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba İlksen Hanım,
    kafe işinde vergiler, faturalar vs gibi harcamalar olduğu için ve aynı zamanda küçük bir dükkan olduğundan ilk zamanlarınızda kendini döndürmesi bir başarıdır. Bu yüzden ilk günlerde kar edemiyorum diye moralinizi bozmamanız gerekir. Eğer, çalışanlar ve öğrencilerse müşteri kitleniz dediğiniz gibi çok fazla bir ürün skalasına girmenize gerek olmaz. Belki açıldıktan sonra kahvaltı tabağı vs gibi şeyler de ekleyebilirsiniz. Bulunduğunuz yerde bir dükkan olması bir avantaj. Biraz farklı, kaliteli malzeme kullanacağınız ürünlerle müşteri çekmeniz de kolay olur. Bu şartlar altında para kazanabilirsiniz gibi görünüyor :) Ama acele etmemek gerekiyor biraz zaman alır bu işler..

    YanıtlaSil
  18. slm Nevra hanim bizde arkadaşımla acmak isdiyoruz şuanda elimzde 45bin lira var nahceli falan bi cafe acmk isdiyoruz nargile üzerine iki ortagiz sizce dukkan acmak icn yeterlımı bi miktar mı ?

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Muhammet Özdemir,
    45 bin lira yeterli gibi görünüyor. Dükkan kirası önemli. Çünkü en az 6 ay para kazanmama riskiniz var. O paranın da hazır olması gerekiyor zor durumda kalmamanız için.

    YanıtlaSil
  20. merhaba nevra hanım
    yazınızı ve sorulara verdiğiniz cevaplardan çok faydalandık.tşk ederiz.. ben ve annem de bir kafe açmayı planlıyoruz..istanbul küçükçekmece cennette ama hazırlığımız yok kredi çekmeyi planlıyoruz..kek poğaça tost gibi şeylerin yanı sıra ev yapımı yoğurt,salça,turşu da satmayı planlıyoruz. ama prosedür hakkında bir bilgiye ulaşamıyorum. nereye başvurmak lazım nerelerden izin almak lazım.yönlendirebileceğiniz bir numara falan varsa yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Nursel Hanım
    Prosedür olarak öncelikle Belediyenizin ilgili departmanına başvurmanız gerekiyor ruhsat için. Sanırım size kafeterya ruhsatı uygun olacaktır. Size gereken belgeleri o departman iletir. Şirket kurulumu için vergi dairesi, itfaiye, oda üyeliği vs gibi yerlere sizi yönlendirecekler. Umarım başarılı olur yeriniz. Başka sorularınız da olursa cevaplarım.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Nevra hanım,ben de bi cafe acmak ıstıyorum mecıdıyekoyde ana caddede olmasa da oraya yakın 70m2lık bı dukkan buldum kırası 1600tl ama herhangı bı yatırımım yok kredı cekıp acmayı dusunuyorum. Baya genıs kapsamlı dusuncelerım var hem sıcak/soguk ıceceklerın yanında borek, pızza, hamburger,makarna, salata tarzı yıyecekler ve kahvaltı tabagı dusunuyorum. Universite ogrencısı oldugumdan annem de bana yardım edıcek. Sızın dusuncenızı merak edıyorum her hangı bı bırıkımımız olmadan buna adım atmak ne derece mantıklı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar bende ayni sizin durumunuzdayim diyebilirim. Bir miktar 20 25 bin tl para bulabilirim. Ama bu miktarla altindan kalkamiyacagimi biliyorum, nevra hanim cok zaman harcamis, kafa yormus. Onun bilgusi ve yardimi ile ve kafa dengi bir ortakla neden olmasin diye dusunmeye basladim. Eger acmadiysaniz ve halen bu hayaliniz varsa , ortak olarak acmayi dusunurmusunuz? Adim sonad bende kadikoyde kitap cafe tarzi, hem bahceli hemde balkonlu bir cafe acmayi dusunuyorum. Lutfen ilgilenirseniz bana sonad15@hotmail.com adresinden ulasabilirsiniz.

      Sil
  23. Merhaba
    Bir birikim olmadan açıkçası yer açmak riskli bir iş. Çünkü dükkan açılma masrafını kredi olarak çekseniz bile en az ilk 3 ay dükkanı döndürecek müşteri bulamayabilirsiniz. Ama yine de stopaj, vergi, kira, faturalar gibi ödemeleriniz olacak. Bunları göze alarak girişmeniz gerekiyor. Ayrıca anneniz daha önce profesyonel olarak çalışmadıysa çok güzel yemek de yapıyor olsa evde yemek yapmaya benzemez bir restoranda yemek yapmak. miktar fazla, çeşit farklı olacak. az çeşitle başlamak daha sonra çoğaltmak başlangıç için daha iyi olacaktır. çevreyi incelemeniz gerekir, aynı tarzda yerlerin olmaması sizin lehinize olur. Ciddiyseniz, hemen karşılığını alamasanız bile çok çalışmayı göze alıyorsanız hayalinizi gerçekleştirin derim. Umarım başarılı olursunuz.

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Nevra Hanım,
    Ben ve arkadaşım güzel bir mekanda mümkünse düz ayak bir yerde kafe açmak istiyoruz. Konya'da ikamet ediyoruz. Ancak özsüt, kocatepe kahve evi tarzı yerlerin bayiliğini mi alsak daha iyi iş yaparız yoksa kendimiz mi bir marka oluşturmalıyız. Birde bayilik durumunda bize maliyeti ne kadar olur(telif hakkı) bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahmet Bey,
      Açıkçası bayilik, franchising konularıyla ilgili bir bilgim yok. Her firmanın kendine ait bayilik şartları mevcut. Bölgenizde bayi, marka olan yerler daha çok müşteri çekiyorsa bunu deneyebilirsiniz. Sermayeniz yüksekse bayilik daha kolay bir tercih olacaktır. Çünkü kendi malzemelerini, deneyimli çalışanlarını,size yönlendirecekleri için bir çok açıdan kolay bir başlangıç yapacak olursunuz.
      Kendi markanızı yaratmanız her zaman için daha zordur. Ne satacağınızı bilmek, dekorasyon, lokasyon, eleman seçimi, tarifler belli bir bilgi birikiminin sonunda oluşur. Kendinize bu anlamda güveniyorsanız, sermayeniz de franchising için yeterli değilse bu yolu seçmeniz daha akıllıca olacaktır.
      Umarım başarılı olursunuz..

      Sil
    2. merhaba nevra hanım ben van'ın bir ilçesinde cafe açmak istiyorum burada insanların gidipte oturacağı bir mekan yok diyebilirim şehrin konum olarak en güzel merkezi bir yerinde 280 m2 2.kat bir yerimiz var bu konuda konsept dekor tasarımı nasıl olmalı genel olarak başka şehirlerden gelip burada görev yapan kesim için güzel bir mekan düşünüyorum. fikirlerinizle bizleri aydınlatırsanız sevinirim.

      Sil
    3. Merhaba Fatih Bey,
      Yemekli bir yer açmayı düşünüyorsanız, mönüyü az ama yeterli yemeklerden oluşturabilirsiniz. Kahvaltı , köfte tavuk et bir iki çeşit , makarna ve salata talebi oluyorsa onlar da eklenebilir. Dekor olarak her zaman sade ama dikkat çekici yerler daha ön plana çıkar. Göz yormayacak ışık ve renkler seçmelisiniz. İnsanların gelip karnını doyurabileceği ya da sadece çay kahve içmek için geleceği bir yer olacağı için ağır bir dekorasyon olmamalı.
      http://www.ismailogluahsapmobilya.com/english/index.php./cafe-restaurant-decoration
      böyle bir örnek buldum yardımcı olabilir size..
      Başka sorularınız da olursa yardımcı olurum.
      Başarılar..

      Sil
  25. Merhabalar Nevra Hanım bizde 3 arkadaş İstanbul'da cafe açmayı düşünüyoruz bize yardımcı olacağınızı da düşündüğümden dolayı mailimi bırakıyorum dönerseniz beni memnun edersiniz cah1t@hotmail.com

    YanıtlaSil
  26. 10 yıllık bir geçmişi olan, son 2 yıldır aynı yerde faaliyette olan bir cafeye talibim. Cafe Ankara Kızılayda gençlerin yoğun olarak takıldığı barların ve cafelerin olduğu bir sokakta. 100m2 kapalı alanı, 50m2 arka bahçesi var. Müşteri kitlesi 15-25 yaş arası. Cafe 2 küçük dairenin birleştirilmesi ile oluşturulmuş. Tek olumsuz tarafı kafe bir binanın giriş katında arka cephede .Bahçesi de arka tarafda. Bu durumda yoldan gelip geçenlerin görebileceği bir yer değil.sadece bilenlerin ve belli bir kesimin geleceği bir konumda. Yani tanıtım ve reklama çok para harcanması gerekiyor. Ama 2 yıldır aynı yerde faal. Müşterinin gelmesi için beklemeye gerek yok. Belli bir müşteri potansiyeli var ama tabiki arttırılması kesin gerekiyor.cafe sahipleri son 2-3 aydır cafeyi boşlamışlar. Başka işleri var onunla ilgileniyorlar. Hatta devir edeceğiz diye doğru düzgün garson bile çalıştırmıyorlar. Mekanı biraz dost ilişkilerinin yoğun olduğu bir yer olarak canlandırın. Bu ilgisizliğe rağmen 350-400TL civarında cirosu var.Hafta sonu 500'e yaklaşıyor Binanın üst katlarında da hep cafeler var. Kirası 2.500TL. stopaj bu rakam üzerinden değil çok daha düşük bir kira ücretinden ödeniyor. Cafe için son 40.000TL devir ücreti talep ediliyor.
    Sizin bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. kira, devir ücreti, iş yapma durumu, Tavsiyeler, müşteri kitlesi nasıl arttırılabilir. Sizce çok mu riskli gözüküyor? vb konularda yorum yaparsanız sevinirim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hendi
      40 bin lira devir parası makul, özellikle içinde ileride kullanacağınız eşyaların hepsi mevcutsa. 2500 lira kira biraz fazla. Aylık en az 5000 sadece kira fatura vergiler maaş gibi giderler olacak. Eski bir müşteri kitlesi olsa da 2-3 ay gibi kısa bir süre bile boşlama olduğunda illa ki müşteri kaybı olmuştur.
      Eğer birikiminiz varsa daha avantajlı ama kredi borç gibi bir parayla girecekseniz zorlanabilirsiniz çünkü ilk anlamda kendini döndürmesi zor olabilir..
      Yerinin kötü olması dezavantaj dediğiniz gibi tanıtım yapılması şart ama benim her zaman söylediğim bir şey var ilanlar reklamlar değil asıl insanların tavsiyesi işe yarar bu cafe restoran işinde.. O yüzden özellikle öne çıkan, dikkat çekici o bölgede olmayan ürünleri mönünüze ekleyebilirsiniz..
      Açıkçası bana %60 riskli göründü.. Bölgeyi iyi araştırın, farklı bir şey yapabilir misiniz diye düşünüp, planlayıp işe öyle girmekte fayda var..
      Eğer işe girerseniz de umarım başarılı olursunuz..

      Sil
    2. Öncelikle cevabınız için teşekkürler.

      İçinde mevcut eşyalar kullanılabilir durumda ama tamirat gerketirenler var. Mutfakta öyle şatafatlı şeyler yok, basit düzeyde gerekli olan malzemeler var. Avantajlı yonü bir cafe için olmazsa olmaz olan sigara içilebilen bir arka bahçesi olması. Diğer bir avantajlı yönü gençlerin yoğun olarak dolaştığı takıldığı cafe ve barların olduğu bir sokakta yer alması. Yani etrafınızdan olası potansiyel müşteri kitlesi gelip geçiyor ama sizden haberdar değil.Önemli olan onları çekebilmek. Tabiki 2 yıldır mekanın aynı yerde faal olması ve müşteri alışkanlığının olmasıda + özellik.

      Cafenin iç tasarımı diğer mekanlardan biraz farklı hoş. Bunu lüks tasarım özellikleri olarak algılamayın. Eklemek ve değişiklik yapılması gereken çok şey var. Burayı restoran olarak düşünmeyin. Elbetteki yiyecek birşeyler olacak.

      Evet en güzel reklam zaten tavsiyedir.

      Fiyatı düşürmeye çaşıiıyoruz ama olursa zaten birikimimizi devir ücreti olarak vermiş olacağız. Şu anki kiracıda 2.500TL'den kira ücreti ödüyor. Bakalım durum ne olacak. Ön cephede benzer özellikte yerlerin kirası 5.000Tl'den başlıyor. Boş mekan bulmak imkansız. Hepsinin devir ücreti var. Ön cephe olan yerlerin devir ücretleri 90TL'den başlıyor.O parada bizde yok. Zaten acemiyiz deneyimimiz yok. Küçük çaplı başlamak daha mantıklı gibi geliyor.

      Evet risk var.

      Selamlar

      Sil
    3. Amacınız hem işi öğrenmek hem de bir ucundan bu cafe işlerine girmekse bu dükkan mantıklı olabilir. Diğer bahsettiğiniz dükkanlar gerçekten çok pahalıymış..
      Restoran deği cafe ama yine de insanlarının atıştırabileceği sandviçler tostlar olabilir. Hatta hafta sonu özellikle kahvaltı yapmak için de gelebilirler. Güzel bir kahvaltı tabağı ve bir iki yumurta çeşidi koyabilirsiniz..Bahçede kahvaltı keyifli olacaktır.. Mutfak eşyalarını para kazandıkça yenilemeniz daha uygun olacaktır. Bir anda çok harcama yapmayın..

      Sil
  27. Merhaba Nevra Hanım,

    Ben de bir kafe açmak istiyorum fakat kendimi sizin belirttiğiniz hiçbir kategoriye sokamadım. 27 yaşındayım ve erkeğim, fakat bir baltaya sap olamamış biri değil, tam tersine aile şirketimizi işleten biriyim. Her neyse konuya geleyim. Ben Antalya'da bir kahve-pasta-çikolata satan ve bunları servis olarak da sunan bir işletme açmak istiyorum. Bu sektörle ilgili en ufak bir bilgiye dahi sahip değilim. Hangi makineleri almam gerektiğinden tutun da, ne kadar bir bütçe gerektiğine kadar hiçbir şey.. Araştıracağım, soracağım, öğreneceğim çok şey var. Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. Telefon numaram: 0505 919 35 65 Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Koray Bey

      Ben yazımda özellikle kötü örneklerden bahsetmiştim..
      Kahve, pasta,çikolata satan cafeler özellikle son zamanlarda çok gözde.
      Öncelikle pastalar cafeye özel mi yapılacak yoksa başka bir yerde mi yapılacak buna karar vermelisiniz. Size cafeye özgü özel yapılması daha iyi olacaktır.. Bu yüzden iyi bir mutfağa da ihtiyacınız olacak. İyi güzel burada iş yapar dediğiniz bir yerde uygun kiralı bir dükkan bulmalısınız.
      Kira (depozito, peşin) , vergiler, açılırken gereken izinler (o sırada gereken para) mutfak ekipmanları, elemanlar (pastacı,çikolatacı, kahve için barista bunlar kalifiye eleman olmalı), dekorasyon ilk etapta harcayacağınız kalemler..
      Biz de işe başladığımızda hiçbir şeyi bilmiyorduk biraz bodoslama girdik açıkçası..İstanbul'da olsaydınız daha iyi yardımcı olabilirdim buradan bu kadar oldu..
      İlerleyen aşamalarda da bir sorunla karşılaşırsanız yine bana ulaşabilirsiniz..
      Başarılar

      Sil
  28. Merhaba Nevra Hanım,
    yaklaşık 6 ay sonra üniversite mezunu olacak 3 kız arkadaş istanbulda cafe-pastane tarzı bir yer açmak istiyoruz.yaptığımız araştırmalara göre elimizde bulunan daha doğrusu ailelerimizden alacağmız bir miktar paranın yeterli olduğunu düşünüyoruz.kafemizin dekorasyonu, içinde çalacak müzikler yapcağımız reklamlar,müşteri çekebilmek için yapmamız gereken herşeyi düşündük.size sorumuz 3 kişi bu işten ekmek parası kazanabilirmiyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nesrin Hanım,

      Açıkçası zor bir soru olmuş :) ..

      açacağınız yer , satacağınız ürünler önemli.. aynı zamanda siz mi çalışacaksanız sadece eleman da olacak mı? eğer ilk başta elemansız çalışabiliyorsanız para kazanma ihtimaliniz daha yüksek..tabi istediğiniz kadar düşünün her şeyi, yaşarken daha iyi anlayabilecekseniz.. biraz da şans faktörü var işin içinde.. şansınız da size yardım ederse para kazanırsınız tabi neden olmasın..

      umarım bol kazançlı bir yer olur.. farklı sorularınız da olursa size yardımcı olabilirim..

      mutlu yıllar..

      Sil
  29. Öncelikle teşekkür eder size de mutlu yıllar dilerim Nevra Hanım:)
    Kahve kursu,kafe yemekleri kursu gibi birkaç kursa gidip önce kendimizi bu konuda geliştirmeyi düşünüyoruz.Pastaları imalatçıdan almak şu anda daha iyi bir fikir gibi...Belki ilerde nasip olurda yapabilirsek bu işi kendi pastalarımızı kendimizde yaparız.Sadece kendimiz çalışmayı planlıyoruz.Başka elemana ihtiyaç olacağını düşünmüyoruz.Tabi bu işi bilen biri olarak sizinde fikirlerinizi alarak daha doğru kararlar vereceğimizi düşünüyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nesrin,
      kendi pastalarınızı yapabilmeniz daha avantajlı olurdu çünkü bir yer ne kadar özgünse iş yapma olasılığı o kadar artıyor.
      mezun olup işler ciddileştiğinde eğer istanbuldaysanız görüşüp daha ayrıntılı konuşabiliriz.

      Sil
    2. Cevaplarınız için teşekkürler.İşler ciddileştiğinde bizde sizinle görüşmek isteriz tabi ki.Zamanı gelince sizinde uygun olduğunuz bir zaman fikirlerinizi almak için sizinle görüşürüz umarım.Tekrar teşekkürler iyi akşamlar...

      Sil
  30. Merhaba Nevra hanim, Ben Hollandada yasayan, ozel bir bankada calisan evli bir bayanim. Yasim 38. Niyetim istanbul yada cevresinde guzel bir cefe acmak. Bu branjda 10 yil kadarda tecrubem var ama bunu Hollandada edindim tabiki. € 15.000,00 kadar birikimim var. Sizden daha genis bilgi almak istiyorum. Cunki ilkbasta on arastirmalar yapmam lazim. Eger bana size ulasabilecigim bilgileri "fiertje@gmail,com"dan iletirseniz cok sevinirim. Simdiden cok tesekkurler, iyi gunler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Firdevs Hanım
      bu mail adresine "fiertje@gmail.com" mail gönderdim ama geri döndü. Hatalı herhalde.. Doğru mail adresini yazarsanız size mail gönderebilirim.

      Sil
  31. iyi günler nevra hanım , cafe konusunda sizinle daha ayrıntılı görüşebilmemiz mümkün mü ? tekhazinem@gmail.com adresimi eklerseniz çok memnun olurum , şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  32. nevra hanim bir cafe açmak için en az kac m2 dükkana sahip olmak gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cafe açmak için m2 pek önemli değil bizim 26 m2ydi yemekleri de orada pişiriyorduk açık mıutfağımız vardı.. çok küçüktü ama başlangıç için bize yeterli olmuştu açıkçası..

      Sil
  33. Merhaba Nevra Hn.
    Bir cafe tarzı işletme açmak için en baştan itibaren yapılması gereken işlemler hakkında bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Mümkün olursa detaylı bilgi de almak isterim mail adresim: gul_men@hotmail.com.Şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  34. bende cafe açmak istiyorum ama nerden baslıycam bilmiyorum sivasta adım bası kafe war

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba melih

      cafe işletmeciliği ilgili bilgi sahibi değilsen o adam başı gördüğün cafelerden birinde bi süre çalışıp deneyim kazanabilirsin..
      eğer bilgin varsa uygun bir dükkan bulup güzel bi mönü ve profesyonel elemanlar bulmalısın.ruhsat ve vergi işlemlerini de unutmadan..

      Sil
  35. merhabalar ben 26 yaşındayım ve doğal olarak herhangi bir birikimim yok bi arkadaşımla birlikte istanbulda cafe açmayı düşünüyoruz tüm hesaplamalarımızı yaptık dükkana karar verdik..aslında tek korkumuz ya kirayı karşılayamazsak oluyor ..bize de yardımcı olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sinem,

      Biliyorsunuz kira dışında stopaj, vergi, faturalar gibi düzenli giderler var. Bu yüzden tavsiyem en azından ilk 3-4 ay para kazanamayacakmışsınız gibi sizi idare edecek bir parayla işe girişmeniz olur. Daha ayrıntılı bilgi istersen mail adresime (nerede nasıl bir cafe olacak) gibi bilgileri yazarsanız önerilerde bulunabilirim. nevrailhan@gmail.com

      Sil
  36. Merhaba ben deniz 26 yaşındayım 8 yıllık evliyim ve eşim benim için hep Bi çare açmak istemiştir 1 yıl önce özel nedenlerden dolayı işimi bıraktım kısmet olursa bizde Bi cafe açmayı düşünüyoruz ama eşim eski işine devam edecek ben ve dayım ortak olup açmak istiyoruz cafeyi Bi yer bulduk 2 katlı cadde üstü henüz inşaatı yeni bitmiş köşede bi yer kirası 2500 tl dış iki cephesinin önüne masa konulacak tarzda benim elimin lezzetinin iyi olduğunu söylerler çevremdekiler ilk etapta sadece 1.katı açmayı eğer iş olursa 2.katı duzenlemeyi ve yiyecekleri kek kurabiye pizza pogça börek..vs ben yapmayı düşünüyorum tabi bunun yanında tost kumru bardak mısır patates kızartması kısır gibi şeylerde düşünüyoruz içecek olarak da bilinen sıcak soğuk cafe içecekleri biz civardaki işyerlerindeki çalışanları ve dershanelerdeki öğrencilere ve çalışanları hedefliyoruz ve küçük çaplı kahvaltı duşunuyoruz 20bin liraya açacağımızı düşünüyoruz sizce başarabilir miyiz ne düşünüyorsunuz şimdiden cevap için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Deniz,
      Bulduğunuz yer nerede? Çevresinde ne tarz yerler var.. Daha özellikli ürünler yapabilirsiniz. Mısıra gerek yok gibi geldi.. Kısır vs yapacaksanız da öğle yemeğine gelen çalışanlar için zeytinyağlı yemek çeşidi de düşünebilirsiniz veya salata (peynirli tavuklu vs) Sadece hamur işi olmasın demeye çalışıyorum anlayacağınız. Hafta sonu da özellikle kahvaltı iyi bir seçenek olabilir.. iyi bir menü oluşturur istikrarlı olursanız başarılı olmamanız için bir neden yok. Menüyü tek yönlü düşünmeyin.. Çok çeşit değil ama herkese hitap edecek ürünler olsun..

      Sil
  37. Nevra hanım merhaba.
    Ben tek başıma tematik bir cafe açmaya karar vermiş bir baltaya sap olamamış ama amaçları ve hedefleri olan birisiyim.
    Cafe içinde hem ufak bi kütüphane bölümü hem de mağaza bölümü olucak. Temaya uygun ürünlerin satışını da olucak. Pratikte böyle birşey kurulur ama yasal prosedürü hakkında hiçbir bilgi bulamıyorum.
    Yazınızı ve yorumlarıda okudum güzel ve faydalı bilgiler var.
    Mail adresim oguzhaneker@outlook.com.tr
    Önerileriniz, tecrübeleriniz fikirleriniz benim için çok önemli, paylaşırsanız çok memnun olurum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  38. Merhaba nevra hanım yorumlarınızı okudum çok hoşuma gitti benimde bir düşüncem var yorumunuz benim için önemli esenköyde bi kahvaltıcı açmak istiyorum hem köy kahvaltısı bunun yanında ev poğaça börek çeşitleride olsun istiyorum çay süt akşam içinde şerbetli tatlılar düşünüyorum bunların hepsini ben yapacağım buyıl boş dükkan bulamadım seneye daha erken davranıcam bu düşüncem için 10 bin var siz ne dersiniz sizce olursa nasıl olur yeterlimi bu para küçük bir dükkan en fazla 5 masa ilk başta sadece yazın 3 aylık çalışıcam yorumunuzu merak ediyorum şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yadigar,

      Uygun kiralı bir yer bulursan başlangıç için 1000 lira yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Yazın 3 ay çalışacağım derken diğer zamanlarda dükkan kapalı mı olacak onu pek anlamadım..
      Kahvaltı iyi fikir özellikle hafta sonu uzun kahvaltılar yapıyor insanlar. Hafta içi de işe giderken insanlar börek, poğaça alabilir ya da orada yiyebilir. Sandviç ya da tost da olabilir yine hafta içi için. Kahve de olur. Hatta gün içinde kahve tatlı yemeye gelenler olabilir. Belki şerbetli tatlı yanında kek vs gibi daha hafif tatlılar da yapabilirsin. Bu konuda deneyimin yoksa böyle ufak başlamak her zaman için daha mantıklı olacaktır.. Dükkanı seçeceğin yer de önemli.
      Yaptıkların da lezzetliyse başarılı olmaman için bir neden yok..

      Sil
  39. Teşekkür ederim cvp yazdığınız için düşündüğüm mekan yazlık bir yer ben istanbulda yaşıyorum kışın orda pek kalan olmuyor bikaç yerli halk dışında daha çok yazlıkçılar var hem bu sebepden hemde çocukların okulu var tabii lerde neolur bilemem elimin lezzetli olduğunu hep duyarım farklı güzel sunumlar yapmayı severim daha önce iş geçmişim var fakat bu alanda değil umarım hayırlı olur teşekkür ederim bilgileriniz için eğer hayalimi gerçekleştirirsem burdan durumu yazarım size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazlık bir yerse sezonluk bir yer açmak mantıklı olacaktır. açtıktan sonra burada da paylaşırsan sevinirim.. umarım başarılı olursun..

      Sil
    2. Bana zaman ayırdınız bilginizi paylaştnız teşekkür ederim :-)

      Sil
  40. Merhaba Nevra hanım,
    Çok detaya girmeden kısaca bahsedeyim.
    Adana' da önünde yaklaşık 10 masalın bi bahçesi olan 50 m2 bi yere sandviç, burgerler çeşitleri, kahve ve Bikaç özel çeşit pasta, tatlı, organik çocuk yemekleri ve kadın günlerine özel menü içeren bi Cafe açmayı düşünüyorum. Nerden nasıl başlamayalım? 5 yıllık iş hayatımdan dolayı yöneticilik tecrübem var fakat bu konuya çok uzağım ve bilinçli bi şekilde atılım yapmak istiyorum. Yakın Zamanda KOSGEB kadın girişimci kursuna başlayacağım hibe kazanmak için.
    Çok zor olduğunu tahmin etsem de bu işin, bi yerlerden başlamak gerektiğini düşünüyorum. Hayatta risk olmasan hayallere ulaşılmaz.
    Kısacası zamanını ayırıp yönlendirirseniz bu sektörde tecrübesiz biri olarak mutlaka destek olacaktır :)
    Şimdiden teşekkür ederim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  41. Merhaba Çiğdem Hanım,
    Eğer iyi bir iş planı hazırlarsanız hibeyi alırsınız diye düşünüyorum. Dükkan da hazırsa işiniz kolay. Öncelikle yapmak istediklerinizi kendiniz mi yoksa başka birini işe alarak mı yaptırmayı düşünüyorsunuz? Başlangıç için menünüzü çok geniş tutmamanızı tavsiye ederim. Az ve öz özel yiyecekler yaparak daha çok müşteri çekebilirsiniz. Daha ayrıntılı sorular için bana mail gönderebilirsiniz. nevrailhan@gmail.com
    Başarılar..

    YanıtlaSil
  42. mujdat ozdemir27 Haziran 2014 01:26

    Nevra hanim meraba bende kap kek isi yapmak istyrm tabiki cay kafe vs onlarda olcak bnm brz birikmm var ama giresunda yapmk istyrm baydr cafelr restaruntlarda calsyrm istanbulda grdm cok hosuma gtmsti milletnde hosuna gdr gibi gelyo ama ne kadara patlar bana lutfen bii yorum atrmsn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Müjdat,

      Ne kadara mal olacağı ile ilgili net bir bilgi veremem çünkü ne kadara dükkan tutacaksın, dekorasyon ve mutfağa ne kadar para harcayacaksın çok göreceli bir durum. Kendin ufak bir araştırma yapmalısın bunun için. Cupcake eğlenceli insanların da zaman zaman tercih ettiği bir tatlı, eğer bulunduğun bölgede yoksa sen de reklamını yapabilirsen dikkat çekecektir.

      Başarılar

      Sil
  43. Nevra hanim merhaba daha yemin yazdim ama gitmedi sanirim geldiyse de bir kez daha yaziyorum :) 40 bin lira butcem var kahve tatli aparatif tarzinda butik cafe acmayi dusunuyorum. İstanbul beylikduzunde en fazla 100 m2 biyer planliyorum sizce yeterli mi mutfak malzemelerinden korkuyorum yemek olmicagi icin rahatim ama gene de korku var yeterli mi sizce ??

    YanıtlaSil
  44. Merhaba
    Oncelikli yardmlariniz icin tesekkurler. Bn 23 yasinda bi bayanim. Bursanin merkezi bi yerinde 3 katli bahcei ve terasi olan tarihi bibinayi komple kiralamak istiyorum. Hazir param maalesef yok. Tamamen borc acicam dukkani. Bu yuzden cok ince hesaplar yapmam lazim :) Fakat binanin etrafinda merkezi oldugu icin cok cafe var ve bunlar cay ocagi, kahvehane tarzi yerler. Bn butik cafe tarzi bir yer dusunuyorum. Her yasa hitap etmek istiyorum Sizce etraftaki hos olmayan dukkanlar bnm musteri potansiyelimi etkiler mi? Bide dukkan cadde ustu fakat girisi sokak arasi gibi bi yerde. Bu negatif bi etki yaratir mi? Guzel bir dekorasyonla 20 masalik bir yer szce bana para kazandirabilir mi? Yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aslında etrafında cafelerin olması sizin kitlenizi etkilemez. İnsanlar çok etkilenmez açıkçası yanında kahvehane cay ocağı olmasından.Cadde üstüne dikkat çeken bir tabela,menü yazan tahta gibi bir şey koyabilirseniz sizin için daha iyi olur. Sokak arasında olması kötü bir etki yaratmaz. Kiranız umarım düşüktür. Çünkü kira dışında her ay ödenecek çok kalem var. Vergi, fatura, maaşlar vs. Bunun dışında 20 masa gayet iyi güzel dekorasyon, iyi yiyecek ve içecekler, güleryüzle para kazanmanız mümkün :)

      Sil
  45. Merhaba iyi günler ben cafe acmak istiyorum ama cafe acmak icin ne tür bir belge gerek veya bunlarin kurslarini hangi egitim kurumlarindan alabilirim.

    YanıtlaSil
  46. merhaba nevra hanım ben öğrenciyim bir proje ödevim var ben de kampüste kitap kafe açmayı düşünüyorum projemde bunu ele alacağım ama çok az bilgim var yardımcı olur musunuz bana da

    YanıtlaSil
  47. Merhaba unknown, belge bilgilerini bulunduğunuz belediyeye başvurarak öğrenebilirsiniz.

    Merhaba Saniye, çok geniş bir konu olduğu için hangi bilgileri almak istediğinizi mail adresime nevrailhan@gmail.com soru olarak belirtirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  48. Merhabalar Nevra Hanım, adım derya bir cafe açmayı planlıyorum . izmir de bi ortaokul ve hastanenin yan sokağında . ama herkes tutmaz iş yapmaz diyor. okul , küçük bir hastane , eczaneler ve kuafor esnaf gibi bir sürü mekanın oldugu bi yer olucak. 3 - 4 masalık tost simit meyvesuyu pasta langırt oyunu tavla vs olucak 35-40 mt küçük bir alan. ama borçla giriyorum sizce böyle bir mekan günlük ne kadar kazanç sağlar tahmini ? lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Derya,
      Başka bunun gibi bir mekan var mı orada? Olsa bile siz onlardan daha farklı, müşterinin dikkatini çeken bir yer yapabilirseniz neden iş yapmasın? Oyun işine çok girmenizi tavsiye etmem açıkçası hatta ilk başta kahvaltı dediğiniz gibi tost simit vs gibi yiyecekler ve içeceklerle başlayın..Çünkü oyun olunca kitle değişebilir. Tavla langırt oynanan bir yere herkes girmek istemeyebilir. Kazancı bilemem gerçekten, bu kadar uzaktan. Çok para harcamamaya çalışın ve kirası yüksek olmasın, buna dikkat edin.

      Sil
  49. Merhaba Nevra hanım ben istanbulda anadolu yakadında bir cafe açmak istiyorum. Yılbaşından sonra çalışmalarına başlayacağım,isteğim yumuşak insanı yormayan bir müzik ve hafif loş ışıklı bir ortam. Kahve çay bitki çayları hafif atıştırmalıklar üzerine hizmet vermek hedefindeyim. Eğer başarabilirsemde özellikle hafta sonları bir iki çeşit çorba eşlinde hafif kahvaltı vermek.Müşteri kitlem ise kalitesi orta üst olan kesim maltepe kadıköy ringinde bir yer düşünmekdeyim ama kafamı yeni trend olan tuzla evora konutları karıştırmakda. 3000 tl civarına 50 60 metrekare yerler bulunabiliyor ve küçük de olsa ön kullanımları var buraların ve şuan yeni yaşama geçmiş durumda ve aktif bir cafesi yok içeride.Karar vermek noktasındayım. Fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi öğrenmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bülent Bey, mail adresime yazarsanız daha rahat iletişim kurabiliriz. nevrailhan@gmail.com

      Sil
  50. ben yeni bir yer açmak istiyorum bana biraz biligi verebilir misiniz bi de üniversite öğrencisiyim ama öyle çok büyük bir mekan değil normal bingölde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Şervan,

      Tam olarak öğrenmek istediğiniz bilgileri sorarsanız daha rahat yardımcı olabilirim.

      Sil
  51. merhaba Nevra Hanım,
    Benimde size ufak bir sorum olacaktı umarım yanıtlarsınız :) yukarıda okuduğunuz yorumlar gibi bende cafe açmak istiyorum. Cupcake cafe . sunacağım ürünler için menü hazırladığım, mekanda çalışan ben dahil 2 kişi olacak. cafe de en fazla 2-3 masa olacak daha çok paket servis gibi düşünüyorum ama bu lezzetli lokmalık ürünleri orada kahve eşliğinde yemek isteyen müşteriler için de bir alan olacak . çok büyük bir yere ihtiyacım olacağını düşünmüyorum tabi ama çok bilmiyorum sadece tahmini. kosgeb desteği de almayı düşünüyorum. size sorum böyle bir cafe açmak için neler yapmalıyım. kendimi nasıl geliştirebilirim acaba. iyi günler :)

    YanıtlaSil
  52. Merhaba. Ben de Cafe açma hayaliyle yanıp tutuşanlardanım. Çok ama çok istiyorum. Dediğiniz gibi yer çok önemli hele Sivas gibi bi yerde ise çok çok daha önemli merkezi yerler dışındaki mekanların iş yapmamasına karşı merkezde bulunanların çoğunun dolu olması nerde açmam gerektiği hakkında yeterince bilgi veriyor. Ben merkezde 100 metrekare civarında 20 masalı ne çok salaş ne de aşırı lüks bir Cafe açmayı planlıyorum. menü de yemek bölümüne bir hayli geniş yer vermek istiyorum Canlı müZik olmasını istiyorum şömine köşesinin de olduğu şık ve temiz bir mekan olmasını istiyorum Sivas insanı yeniliklere aç bir toplum çabuk benimsiceklerine inanıyorum. Ben yeni üniversite mezunuyum birikimim sıfır tamamı kredi ile olucak. KOsgebe başvurup eğitimlerini alıcam inşallah. Sizce ne kadar bir bütçe ile bu işin altından kalkarım günlük ve aylık kazancım tahmini ne kadar olur? Çok hevesliyim ama kredi ile açıcağım için çok korkuyorum. Beni en çok korkutan da sivastaki dükkan kiralarının fiyatları. 220 metrekare meekezdeki bir dükkanın kirası 20000 lira. Lütfen yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  53. Arkadaşlar ben bi kafe açtım 2 ay oldu 2 ayda 20 bin kar ettım fakat küçük bebegım var çocuğum bakıcıda durmuyor o yüzden aılevi sebeblerden dolayı 50000 tlye bütün dukkanımdakı malzemeleri satacağım 2 ay oldu her malzemem sıfır 80 binden fazlaya mal oldu bana iş yapmamda sıkıntı yok ama ilgilenemiyorum çocugumdan dolayı kafe açmak isteyen bana dönüş yapsın 05443440905

    YanıtlaSil
  54. Bu konuda sizler için geniş bir araştırma makalesi http://www.hizlibayilik.com/is-fikirleri/cafe-acmak-isteyenler-icin-yol-haritasi-h3377.html

    YanıtlaSil
  55. Merhabalar Nevra Hanım... Ben de önce küçük bir pastane açmak sonra onu büyütüp markalaştırmak istiyorum... Mekanı Samsun'da açmayı düşünüyorum... Yapmam gerekenler nelerdir acaba yardımcı olmanız mümkün müdür? Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  56. merhaba, cafe ve restoranlar için uzun ömürlü, uygun fiyatlı rattan masa ve sandalyelerimizi http://www.haba.com.tr de inceleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  57. Slm ben Adapazarinda cok buyuk olmayan 5 ve 6 masali imalathanesi icinde 50 metre karelik bir butik pasta kafe acmak istiyorum.Kendi urunlerimin satisini yapmak istiyorum kendi ismimle bunun icin hersey dahil 50 bin tl kredi cekip kosgeb destegiyle acmak istiyorum bu fiyata yer acmam mumkun olurmu sizce aacacagim yerde kiralar 5 bin tlden basliyor bu konuda yardimci olursaniz fikurlerinizle sevinirim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar