3d Printer Ne İş

Küçükken Jetgiller, Star Trek, Geleceğe Dönüş izlemiş olan kitlenin 2000 ler hayali daha farklıydı. Hadi ışınlanma olmasa bile ufaktan bir uçan arabalar olur diye düşünüyorduk.. Hayatımıza hiç hayalini kurmadığımız internet, her işi yapan cep telefonları, tabletler girdi. Bunları beklemiyorduk ama memnun olup hayatımıza soktuk.

Şimdi bundan bir iki yıl önce Ntv'nin bilim köşesinin internet sitesinde bir tuhaf haberler görmeye başladık..Yok printer da pizza yaptılar, yok silah yaptılar. kulak yapılacakmış.İlk okuduğumda pek gerçekçi gelmiyordu itiraf edeyim ama bu haberleri okumadan da duramıyordum. Yapı olarak icat, yenilik bekleyen biriyim..

3d printer hiç beklemediğimiz bir yerden yakaladı bizi. Bilgisayar programında istediğimiz şekli çiziyoruz, bunu printer a gönderiyoruz ve voila! çizdiğimiz nesne hop karşımızda.
En basit olanları plastik malzemeyle çalışanlar, hatta bunlardan eve bile alabiliyorsunuz. Sonra gelsin abuk sabuk kolye uçları, küpeler, oyuncaklar vs. Etsy. com da kurabiye kalıbı yapıp satanlar var.
Tabi bunu eve alıp tuhaf nesneler yapıp evi doldurmanın bir alemi yok. Bir işe yarayacaksa bu nesneleri kullanacak ya da satacaksanız satın alabilirsiniz.

Bundan 7-8 ay önce kız kardeşime bu printer işini anlatmaya çalıştım. "Alalım bir tane en basitinden abidik gubidik nesneler yapıp satmaya çalışırız" dedim. Hiç bir şekilde aklına yatmadı yapım aşamalarının videolarını izlettim, ince detayına kadar anlattım yok "benim kafam almıyor nasıl böyle bir şey oluyor" dedi. Ki kendisi benden 5 yaş küçük ve üniversite mezunu ve de  kafası çalışan biri.
Bak printerın içindeki hammaddeyi değiştirerek kulak ya da pizza yapılabiliyor. "İleride kalp, böbrek vs yapılabilecek organ nakline bile belki gerek kalmayacak" dedim ve daha da çok kaybettim onu.

Acaba diyorum adı 3d printer olduğu için mi ciddiye almadı daha afilli bir ismi olsa daha mı inandırıcı olurdu bilemiyorum.

Konu biraz daha ilerledi daha çok haberleri çıkmaya başladı, en sonunda neyse ki bir Hürriyet gazetesi yazarı köşesinde yazdı. O zaman daha bir aklına yattı kardeşimin. Gerçekten böyle bir şey olduğunu ciddi ciddi düşünmeye başladı.

Şimdi bu yazılardan sonra eminim kardeşim gibi ülkemizdeki diğer insanların da ilgisini, bir an için çekip evine 3d printer almak isteyen insanlar çıkacaktır. Bu da demek oluyor ki tuhaf nesnelerin satılacağı bir piyasa oluşacaktır. Tabi burda önemli olan 3d printer dan önce  nesneyi çizebilme becerisi, internette hazır bir çok taslak var ama herkesin aynılarını yapmasının belli bir süre sonra bir esprisi kalmayacak.

Eve almak için  basit modellerin bulunduğu https://www.makerbot.com/

Hem satın almak hem de satmak için kullanabileceğiniz http://www.shapeways.com/

Ayakkabı tasarımcısı mı olmak istiyorsunuz http://www.dezeen.com/2013/12/13/designer-3d-prints-shoes-representing-12-of-his-lovers/

Bu da bugün okuduğum en son makale insan kalbi yapmakla ilgili http://bigstory.ap.org/article/scientists-try-3-d-printer-build-human-heart

Gelecek hayallerimiz istediğimiz gibi gerçekleşmese de güzel ve değişik olaylar gerçekleşiyor dünyada. Kulaklarımızı, gözlerimizi kapatıp ülkenin tuhaf gündemiyle uğraşırken bu tür haberleri pas geçmeyelim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar