Paris'e Gece Treni

1 haftalık Madrid yolculuğundan sonra Paris'e geçmemiz gerekiyordu. Özellikle "Lizbon'a Gece Treni" kitabını okurken Madrid'den Paris'e trenle gitmek çok çekici geldi. Uçak alternatifleri vardı ama tren olduğunu görünce bunu yapmak istedik. 15 saat süren bu yolculuk akşam 20.45 de başlıyor ertesi gün de 11.45 de Paris'de  olmamız gerekiyordu ama biz 12.30 civarı olduk. Trene binip yataklı vagonumuza yerleştik, pasaportlarımız alındı, sabah iade edileceği söylendi ve yolculuk başladı. Yola çıkmamızdan sadece 1 saat sonra her yer bembeyazdı ve Paris'e kadar böyle devam etti. Küçücük köyler ve kasabalar, buz tutmuş göller, nehirler aslında uykum gelmese sabaha kadar izleyebilirdim yolu. Uyuyabileceğimi düşünmemiştim ama özellikle gece 3 den sabah 8 e kadar mışıl mışıl uyudum. Sabah kahvaltısını trenin beyaz örtülü, bez peçeteli restoranında yaptık. Kruvasan, kocaman bir dilim ekmek, reçel, tereyağı, meyve ve kahve.Daha önce trenle Ankara'ya gittim ama  hem yurtdışında hem de ilk defa bu kadar uzun bir tren yolculuğu yaptım. Açıkçası gözünüzde büyüyebilir 15 saat ama hem zevkli hem de tatması güzel bir deneyimdi.








Yorumlar

Popüler Yayınlar