Bologna İlk İzlenimler

İki gündür gezmekte olduğum Bolonga'dan ilk izlenimlerimi yazmak istedim. Çünkü zaman geçtikçe siz şehre şehir de size alıştığından izlenimler de değişiyor.
Burası küçük bir üniversite şehri. Akşam gezindiğinizde gerçek Bolongalılar nerede diyebilirsiniz. Dışarıda olan insanların yaş ortalaması en fazla 20.

Bizim otelimiz biraz şehir dışında olduğundan 15-20 dakika yürüyerek ya da otobüs kullanarak merkeze inebiliyorsunuz. Merkez dediğiniz kocaman bir meydan ve de ünlü Neptün Çeşmesi. Bologna tarihini anlatacak değilim. Başlı başına tarihi bir şehir. Binalar, apartmanlar bir hayli eski. Sokaklarında yürürken, ülkemizdeki yeni bina olmazsa oturmam diyenleri de bolca andım.

Pakistan, Hintli bir çok göçmen almış. Marketlerde, restoranlarda, cafede otururken çiçek satanlarıyla bol bol karşılaşıyorsunuz. Biraz ısrar ediyorlar ama çok da rahatsız edici değiller.
Giderken kendime 25 sayfalık bir rehber hazırlamış olsam da daha restoranları deneyemedim.
Gün içinde çok uygun fiyatlara karnınızı doyurabilirsiniz. Kahve, kruvasan, sandviçler, dilim pizzalar. Tabi bu kadar hamur işine bu arkadaşlar nasıl zayıf kalıyor diye düşünürken vızır vızır geçen bisikletleri görünce anlıyorum, yürüyorlar ve bisiklete biniyorlar.

Daha bi on gün buralarda olacağımdan yazacak çok şey çıkar diye düşünüyorum. Trenle Modena , Ferrara, Parma, Floransa, Venedik gibi yerlere de gideceğimizden bol bol İtalya yazısı yazmam olası.








Yorumlar

Popüler Yayınlar