Ayvalık - Cunda

10 yıl olmuştur Ayvalık'a gelmeyeli. Assos'ta kötü bir yerde kalınca Cunda'da özellikle kalacağımız yere önem verdik. Cundavilla isimli yeri daha önceden internetten araştırıp bilgi sahibi olmuştuk. Cunda'ya girişimizde yol üzerinde görünce girip boş odalarının olup olmadığını sorduk. Bir odaları varmış. Açıkçası iki üç gün kalacağım otelin veya pansiyonun çok nitelikli olması aradığım özelliklerden değildir. Temiz olması yeterli. Bir önceki barakadan sonra burası bize saray gibi geldi. Gayet hoş,suit tarzı odalara sahip. Sahibi olduğunu düşündüğüm beyefendi kibar misafirperver. Kahvaltısı gayet zengin, lezzetli. Otelin önünde denize girilecek bir alan var ama deniz bizim için çok sıcak olduğundan tercih etmedik.

Cunda ilk akşamında, deniz kenarı restoranlarından Asmalımescit'ten de aşina olduğumuz Gurme Boncuk'u tercih ettik. Standart lezzete, fena olmayan servise sahip bir yer.
Ayvalık Cunda'da denize girmek için en uygun olan, tatilin bir gününü tekne turuna ayırmak sanırım. Biz de ertesi gün bunu gerçekleştirdik. 20-25 kişilik tekneler, öğlen yemeğinde balık servis ediyor, bangır bangır müzik çalmıyor. Daha ne isteriz.
Tekne gününün akşamında, arka sokak restoranlarını denemek istedim ve Semali - Küçük Yer'i keşfettik. Anne, baba ve çocuktan oluşan çekirdek bir ailenin işlettiği Semali küçücük bir restoran. Önünde 4-5 tane masası var. Çok çeşitli likörleri, süryani şarabı, orjinal mezeleri (Şarap Ekmeği, Nuraniye, Gemhane), Berduş Kebabı gibi değişik ana yemekleri olan şirin mi şirin bir yer. Servisi yapan ailenin oğlu, sıkılmadan mönüde olan bütün yemekleri anlatıyor, size yemek önerisinde bulunuyor, hatta gerekirse yemeği kendi hazırlıyor.Cunda'ya giderseniz buraya bir uğrayın derim.
Burada yemek yedikten sonra, deniz kenarında olup birbirinin aynısı olan restoranlara bir daha gitmeyeceğime emin oluyorum artık. Buna çok önceden karar vermiş olsam da insan yanılıyor işte. Amacınız lezzetli, samimi bir yemek yemekse arka sokaklarda kesin size göre küçük bir restoran vardır. Dolaşın, araştırın, onu bulun derim.