Beyrut Rehberi- Bölüm 1

Özel günleri şehir dışında geçirmeyi seviyorum. Doğumgünü, sevgililer günü, yılbaşı vs. Beyrut için vize kalktığını ve uygun uçak biletleri olduğunu duymuştum ve seyahat listemize almıştım. 12 şubat akşamı 20.30 uçağıyla Beyrut yolculuğumuz başladı. Bir çok araştırma yaptım açıkçası internetten nereye gidilir, neler yapılır diye. İstediğiniz kadar araştırın, yine de orada kendinden oluşan doğaçlama gezi oluyor. Bunu da seviyorum.
Uçak 1 saat 20 dakika sürüyor. Taksi konusunda pazarlık yapmamız gerektiğini, öğrenmiştim. Siz havaalanından çıkar çıkmaz taksiciler hemen size doğru gelmeye başlıyor. Biz para birimi olarak Amerikan Doları kullandık, ama Lübnan Lirası kullanmak daha mantıklı, dolar ödeyince bir miktar fazla ödüyorsunuz. Lübnan Lirası da TL ile hemen hemen aynı değerde. Pazarlıklar ardından 20 dolara otelimize götürmeye karar verdi, taksi şöförümüz. Otelimiz Hamra bölgesindeydi, Hamra güzel restoranların, mağazaların, cafelerin olduğu bir yer. Açıkçası ben daha çok Taksim gibi kalabalık bir yer gibi düşünmüştüm ama öyle değil, Hamra'dan bir 15-20 dk yürüyünce deniz kenarına gidebiliyorsunuz. Arkadaş grubumuz bir gün önceden gittikleri için onların yanına Gemmayzeh'e gittik, taksiyle, bize 10 dolara mal olan bu yolculuk ilerleyen günlerde 10000 LL na mal olacaktı. (Deneyim kazanmak önemli) Gemmayzhe'yi barlar sokağı gibi düşünebiliriz, dar kaldırımlar, trafiği bol bir cadde, her tarzda barlar ve restoranlar olan.. Fotoğrafta görüldüğü üzere Gemmayzhe den Refik Hariri için yaptırılmış olan görkemli cami görünüyor, açıkçası cami epey büyük olduğu için her yerden görülüyor. Aç olduğumuz için fast food tarzı bir yer olan Kings of the Wings'e girdik. Bir şeyler atıştırdık. Burada dikkatimi çeken; yan masada 6 kişi patates kızartmalarını ellerine plastik eldivenler geçirmiş bir şekilde yiyordu. Pek bir anlam veremedik. Arkadaşlarımızla buluşup martinilerimizi yudumladık. İlk geceden yorumlarım; kızlar çok yüksek topuklarla ve mini eteklerle geziyor, halk Arapça, fransızca, ingilizce konuşuyor. Akşam yemeklerini yiyorlar, bir bara gidip içkilerini içiyorlar, daha sonra clublara gidip sabaha kadar dans ediyorlar. Açıkçası, biz ilk geceden bu düzeni yakalayamadık.

Yorumlar

Popüler Yayınlar