3 Günde 33 km Yürüyerek Roma

Yine bir iş dolayısıyla dört gün Bologna'da geçirdikten sonra son üç günümüzü Roma'ya ayırdık. Bologna'yı bembeyaz karlar içinde bırakıp Roma Trenine bindik. Bu şehir değişikliğinde tren biletlerinizi önceden almanızı tavsiye edebilirim. İki kişi 38 euro aldığımız tren biletini son gün alırsanız sadece birinci sınıf biletler kaldığından 160 euro ya kadar çıkabiliyor.  2 saat 10 dakika süren yolculuktan sonra Roma'ya ulaştık. İstasyon civarında bir otel tercih ettik.. Roma'ya Aralıkta gidecekseniz hava durumuna bakıp İstanbul ile aynı derecesi demeyin. Derece aynı olabilir ama Roma daha soğuk bir yer. Paltolar eldivenler atkılar götürmekte fayda var. Bunu  kolay kolay üşümeyen biri söylüyor, dikkate alın derim.. Otelden çıkıp biraz aşağı yürüdüğünüzde görkemli Colosseum size merhaba diyor zaten. Şehrin içinde bu kadar büyük, görkemli, eski  bir yapı görmek insanda değişik duygular uyandırabiliyor mesela ben sırıtıyordum.

Güneşli bir Roma gününde elimizde harita bütün gezmemiz gereken yerler işaretli bir bir geziyoruz.
Yürümek zevkli ama zorlandığımız donduğumuz zamanlarda, kiliseler bize kucak açıyor. Kilisede oturup mumla karışık eski kokuların arasında, tavana bakıp nasıl yapıldığını hayal ederek geçirdiğiniz zaman, sizin dinlenmenizi ve ısınmanızı sağlıyor zaten..

Gezmeniz gereken yerleri tek tek söylememe gerek yok ben de internetten çıktılar, notlar aldım. Roma'da buna ihtiyacınız olmuyor. İçgüdülerinize, haritanıza ve ayaklarınıza güveniyorsanız 3 günde güzel bir Roma gezisi yapabilirsiniz.
Pantheon, Fontana di Trevi dahil olmak üzere bir sürü çeşme ve bunun gibi  gezip görecek çok yer var. Kendimizi kasmayalım hepsini görmesek de olur demeyin. İlk gidişinizse hepsini mutlaka görün.
Fotoğrafta Pagan döneminden kalma Pantheon görülüyor..

Otobüs de kullanmak kolay Vatikan'a otobüsle gittik. Yürünebilir de muhtemelen hava daha ılık olsa yürürdük ama abartmak istemedik. Otobüs biletlerini istasyondan alabiliyorsunuz.

Aralık ayında böyle kalabalık olursa bahar ve yaz aylarında nasıl olur merak ediyorum açıkçası..
Bir daha gelişimde de mutlaka hava sıcakken Woody Allen'ın To Rome with Love filmindeki gibi tiril tiril elbiselerle parmak arası terliklerle de gezeceğimi hayal ettim, Trastevere'nin ara sokaklarında gezerken..