Sağlıklı Beslenme - Brokoli Çorbası

Genel olarak hayatımda sağlıklı beslenme durumu hakim. Eve beyaz ekmek girmez, light süt alırız, pilav çok nadir yaparım ve bunun gibi şeyler. Bu uzun zamandır öyle, ama yaz boyu çalışmadım ve dondurma manyaklığım had safhada olduğu için sanırım biraz kilo aldım.
Ne kadar sağlıklı beslenme modunda olsam da dışarıya yemeğe gidildiği zaman ipin ucu kaçıyor. Kebapçıya gidildiğinde ne kadar da dikkat etsem de mezeler, kebaplar, tatlı geldikçe yeniyor gece ve ertesi gün mide fesatı şeklinde geçiyor. Limonlu sular, sodalar fayda etmiyor. Pazartesiden itibaren kendimi daha katı bir sağlıklı beslenme rejimine soktum. Sabah kahvaltı benim için bu 12 civarı, sonra akşam üstüne doğru, peynir zeytin, kepekli ekmek bu da kahvaltı gibi, akşam da yaptığım çorbayı içiyorum. Akşam bu çorbayı içtikten 1 saat sonra biraz karnım acıktı ve 1 kase 1 tane light kepekli etimekli yoğurt yedim. Buraya kadar gayet iyiydi. Daha sonra Ali Usta'dan alınmış dondurmamız buzlukta durduğu için ve dondurma da benim büyük bir zaafım olduğundan, bir güzel yendi. Sonrası pişmanlık tabi ama son pişmanlık fayda etmez. Eve alınmazsa yenmez.

Bu yazının amacı aslında bu çorbanın tarifini vermekti. Sebze seven insanlar için gayet sağlıklı ve tok tutucu bir çorba bana büyük bir kase yetiyor ama dileyen iki kase de içebilir.

Brokoli Ağırlıklı Sebze Çorbası

1 paket brokoli
1 adet soğan
1 adet patates
1 adet havuç
2 diş sarımsak
Yarım demet maydanoz
muskat, zencefil, karabiber, tuz

Bütün malzemeleri düdüklü tencereye koyup kaynadıktan sonra 5 dakika pişirip tencereyi açtım. Blenderla ezip 15-20 dk pişirip servis edebilirsiniz.

Çok kolay, sağlıklı, yağsız bir çorba. 




Yorumlar

Popüler Yayınlar